十二點鍾

•沉迷各种墙头
•自产粮自给自足
•患有重度懒癌晚期的老年人
•loft和微博@十二點鍾Miss两边囤稿

#第九季第十二集
#大部分台词+Clara视角
#DOCTOR WHO

「Clara」

·

“悲伤只出现在结束之时,然后一切都变得悲伤了。
    Nothing's sad till it's over,Then everything is.”

·

    如果一切重新开始,还是会如初一样发展...

·

“当一样东西消失不见时,你总能从它消失的那个空洞中将它重建。
    When something goes missing,you can always recreate it by the hole it left.
    
    我知道她的名字叫克拉拉,
    I know her name was Clara.
    
    我知道我们一起旅行过,
    I know we travelled together.
    
    我知道潜水艇上有冰河战士东方快车上有木乃伊,
    I know that there was an Ice Warrior on a submarine and a mummy on the Orient Express.
    
     我知道我们曾一起坐在回廊她给我讲了一些很重要的事,但我忘了她讲的是什么。
    I know we sat together in the Cloisters and she told me something very important,but I have no idea what she said. 
    
    我忘了她长什么样,
    Or what she looked like.
    
    忘了她说话的样子,
    Or how she talked.
    
    忘了她的笑...
    Or laughed...
    
    ...
   
    我什么都不记得了,
    There's nothing there.
    
    什么都不记得。
    Just nothing.”

·

  “你是在找她吗?
    Are you looking for her?”

·

  “我在努力。
    I'm trying.”

·

  “谁都可能是她,不是吗?你不知道你找的是谁
    She could be anyone,right?You don't know who you're looking for.
    我是说,她甚至可能就是我
    I mean,she could be me,for all you know.”

·

  “关于她,有一件事我知道得很清楚
    There's one thing I know about her. Just one thing.
    如果我再次遇到她,我肯定会认出她
    If I met her again,I would absolutely know.”

·

   Doctor,我就在你的面前,而你那陌生的眼神却是我第一次见,也许亦是最后一次,你的怀念全给了你记忆中的那个名字...

·

  “我觉得我们似乎来过这个地方,我们似乎一起来过这个地方。
    I think that we were here,you know?
    I think that we were here together once.

    我肯定会记得。
    I'm sure I'll remember.

    就是这里!
    Over here.

    蠢博士,艾米和罗里,是艾米和罗里!
    Stupid Doctor...Amy and Rory. It was Amy and Rory!”
   
·

“每一个故事背后都是真实的事件。
    当回忆被遗忘时,它们变成了故事...
    也许其中一些变成了歌。”

·

   “那真是太好了。
     That would be nice.”

·
    
   “是的,真是太好了...   
     Yeah,it would be,wouldn't it?”

·

     再见,Doctor。

评论(3)

热度(112)

  1. 共6人收藏了此图片
只展示最近三个月数据